Первый дневной лагерь в Парк-школе + Джерри Минц

Весь минулий тиждень у нас тривав денний табір. Такий самий ми будемо робити на літніх канікулах — протягом червня-липня.

Найголовніше враження: те, що для наших школярів — школа, для зовнішних людей — табір! Тобто — свято та відпочинок. Це — точно приємно.

Чим ми займалися: щодня, крім п’ятниці (погана погода) грали в фрізбі в обід та в настільні ігри після фрізбі. Зранку проводили різноманітні тренінги: тренінг управління часом від Ярослава Коваленка та тренінг креативності від Сергія Кухарука. Пару раз дивилися фільми на проекторі. Зовнішні школярі з задоволенням приєднувалися до наших шкільних занять, що проводилися індивідуально.

Ще по відчуттям — зовнішні люди додали динаміки процессу, пришвидшили його, змусили активізуватися й мастрів. У нас був чіткий план дій на кожну годину з 5 днів табору. Це — також добре. Спробуємо взяти дану практику та більш-менші чітко спланувати й наступний тиждень.

P.S. Ще на днях до нас заїждав Джеррі Мінц — керівник асоціації демократичних шкіл світу. Ми відмінно поспілкувалися пару годин, і зрозуміли для себе одну дуже важливу річ. В майбутньому році (або дещо раніше), ми вровадимо її до шкільної практики. З практики багатьох демократичних шкіл, на старті діяльності школи (перших пару років) не варто дозволяти старшим учням (підліткам) взагалі нічим не займатися — це надзвичайно розхолоджує, і вони можуть не встигнуть зібратися для роботи. В нас же наразі це дозволяється. З наступного року — змінимо ситуацію. А наразі — винесемо цю думку на загальні збори — можливо, щось вирішимо.

Рубрика: Альтернативное образование, Новости | Оставить комментарий

Школа-Парк: деятельность за полгода

Можно поделиться результатами 5 месяцев Парк-школы, которую мы выращиваем в Киеве.
1 (и главное). В чистом виде модель еще не реализуется — элементарно слишком мало людей — у нас в школе 12 человек, в т.ч. 5 — младших — до 7 лет. Поэтому, если называть вещи своими именами, то Школа-Парк в Киеве — это пока только демократическая школа (свободный выбор занятий детьми и совместное принятие решений), чем работающая модель Парка. Будет нас побольше — поделюсь новыми результатами. Таким образом, результаты школы на сегодня — это результаты работы только принципа свободного выбора занятий. Читать далее

Рубрика: Альтернативное образование, Новости | 4 комментария

Фактори формування сталих інтересів у дітей

З місяць тому, я приймав участь в першій конференції альтернативної освіти в рідному місті Нетішин Хмельницької області. На конференції, в основному, були представники монтесорі-педагогіки. Власне, з ними я і спілкувався. Конференція проходила в форматі open space (відкритий простір). Суть просто – заявляєш тему бесіди \ дискусії \ майстеркласу та вішаєш на дошку оголошень. Далі – ті, кого цікавлять твоя тема, записуються і одночасно проходить декілька круглих столів.

Тему, яку я заявив та ми групою розбирали була “Фактори пробудження сталого інтересу у дітей”. В процесі мозкового штурму та дискусії й численних інсайтів :-) , ми прийшли до наступних 7 факторів.

1. Показати можливості та не чіпати, коли дитина йде по шляху – не тянути  ще далі
2. Задоволення від процесу (має бути у дитини)
3. Дисципліна та допомога – взаємні зобовязання дорослого та дитини (без них будь-яке зачин спиниться на перших проблемах)
4. Мотивація – або ціль, або процес (ставити цілі перед цілеорієнтованими, або підтримувати задоволення від процесу у процесно-орієнтованих)
5. Підзарядка та пауза в разі затиків (зона росту та зона сили \ підзарядки Якова Хечта)
6. Тестовий період – щоб зрозуміти, моє чи не моє – декілька занять чи декілька годин
! 7. Куди можна рости – ВЗІРЕЦЬ – презентація можливостей

Додаткові нотатки:
1. Цікавість від інших – різноманіття можливостей – діти мають бачити, що відбувається та на якому рівні можна що робити
2. Має роль так само безоціночність та вільний вибір.

P.S. Що цікаво й мені сподобалось – під час роботи я (здається, вперше) використовував метод синектики (підвид пряма аналогія). Ми розбирали принципи й основи монтесорі-педагогіки, переносили це на проблему, що аналізується та знаходили відповіді на свої запитання. Кльово!

Рубрика: Uncategorized | Оставить комментарий

Школьное видео о финансовой грамотности

Буквально на самому початку дільності Парк-школи, на наступний день після того, як поїхали будівельники — 3 вересня, у нас проходили зйомки сюжету про фінансову грамотність у дітей. Парк-школярі та один майстер відповідали на запитання про гроші. Сюжет тривалістю 5 хвилин, який був знятий повністю у нас та з нашими 🙂

Рубрика: Новости | Метки: | Оставить комментарий

Видео-дискуссия о системе Школы-Парка

Во время зимнего визита в Одессу после полгода работы школы, мы общались с одесскими родителями по-поводу открытия Школы-Парк в Одессе. Общались, в общей сложности, часа три, из них первый час был записан на видео. Так что — можно послушать 8 семиминутных роликов о системе Школы-Парк, в т.ч. — критика 🙂 Ролики в видеозаписях http://vk.com/yarkovalenko

После прояснения, оказалось, что два момента в записи (когда я говорил о детях) — не соответствуют действительности. Интересны Ваши комментарии, вопросы: задавайте!

Рубрика: Альтернативное образование, Новости | Метки: | Оставить комментарий
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »