Особливості школи

1. Робота на результат. Ми намагаємося максимально збагатити освіту школярів справжньою, дорослою роботою. Діти, час від часу, випускають власну газету, роблять свої листівки, пишуть свої підручники, допомагають в роботі молодшим. Справжня освіта відбуваються в реальному, непридуманому середовищі і діксики не просто вчаться абстрактним речам, а отримують конкретні та осяжні та результати своєї роботи. Діти вчаться працювати в різноманітних спільних проєктах, що розвиває їх вміння співпрацювати, тверезо оцінювати ситуація та досягати результатів.
2. Щоденні факультативи за вибором дітей Щодня після 16.00, у дітей, крім вільної гри, є ще опція одного нешкільного заняття – музика, танці, рукопашний бій, шахи, йога, кулінарія, японська чи китайська мова, прикладна творчість і т.д.
3. Рівні права та демократія. Dixi – перша демократична школа в Україні (стаття про демократичні школи). Школа управляється всією спільнотою: всі рішення, крім фінансів та найму персонала приймаються на щотижневих загальних зборах, де голос дитини дорівнює голосу дорослого. Враховуючи, що дітей на зборах майже завжди більше, ніж дорослих, правила є створеними дітьми. Вони постійно змінюються, одну з версій можна побачити тут. Збори та правила є центральною основою школи, діти вчаться захищати свої права та формувати проактивну позицію. Також у нас всі звертаються на “ти”, незалежно від віку.
4. Цікаві молоді вчителі Ми роками шукаємо наших майстрів. А, враховуючи, що у нас дуже маленька школа, наші майстри – наш головний ресурс. І ми намагаємося його підтримувати та розвивати. Це – люди з найрізноманітнішим життєвим досвідом, всі вони дуже енергійні, приємні та сонячні люди, ентузіасти своєї справи.
5. Елементи домашньої школи. В залежності від наповнення  групи, у нас часто є можливість займатися півдня, або не кожен день – для тих дітей, що і так вчаться вдома, але потребують або додаткового спілкування з ровесниками, або додаткових занять, які не завжди вдається отримати вдома.
6. Особливості навчального процесу:
Ми бачимо дві ключові задачі школи, особливо молодшої. Перша – дати академічні навики письма, читання, арифметики. Друга – навчити вчитися, розширити кругозір та не впустити інтерес та допитливість дітей. На дані цілі і працюємо.
Частину часу в школі діти проводять в цікавих колективних справах, котрі майстри школи придумують разом з дітьми. Паралельно – навчаючись читати, писати, рахувати, пізнаваючи природу навколо та ще багато нового. Повністю, на 100% так неможливо працювати в умовах існування шкільного стандарту. Тому, ще частину часу відводиться на більшу класичну роботу в індивідуальному режимі – кожен з дітей обирає собі, над чим працює з шкільної програми та займається обраною темою сам, з допомогою майстра. Тричі на рік, разом зі школою-екстренатом, ми проводимо контроль знань, щоб зрозуміти, як справи. Щоденна активність теж фіксується в щоденниках. Тож до батьків у нас єдине прохання – цікавитися дітьми, їх шкільними процесом та результатами. Без Вашого інтересу у нас буде багато проблем з дитячою мотивацією.
Хвилинка зі шкільного життя: робота з вільним текстом. На першому занятті дітям запропонували придумати текст. Будь-який. Діти відповіли – “кльово, звичайно”! Перед цим – згадали, що таке текст взагалі 🙂 Третьокласники відповіли, інші послухали. Далі – які бувають тексти? Знову знайшли відповідь. Який будемо писати? З чого складається текст? Які бувають речення? Тобто – шматок теорії згадали. Далі – по одному, два речення з кожного і придумали фантасмагоричний текст. Енергії – прірва! Майстер набрав текст, роздрукував, всім роздав. Починається читання. Першокласники – по одному реченні, інші – по абзацу читають. Цікавий текст? – Цікавий! А давайте його поставимо! Звичайно! Розібрали ролі, слова автора – тепер вчимо свою роль. Готово! Спробували перший раз поставити, другий, третій, з п’ятого вийшло 🙂 Ось відео процесу. Приклади є в розділі Роботи дітей.
Клас! Ще математики не вистачає. І граматичного розбору. Хорошо – першокласники по абзацу рахують кількість слів і аналізують, скільки загалом, де більше, де менше. Третьокласники – рахують кількість дієслів, прикметників та іменників і теж проводять різноманітні статистичні дії. І отримують граматичні завдання по тому ж тексту. Різниця між одними й тими ж завданнями в підручнику і власним текстом – колосальна! Все зробили, і робочий день скінчився. А ввечері забрали тексти додому і з разом із записом ролика хвастаються батькам 🙂
Ось так ми і намагаємося жити. Звичайно, рідко коли виходить все гладко. Хтось не хоче, хтось спізнюється, комусь тема не цікава. Не просто. Але ми намагаємося і віримо, що працюємо правильно

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *