За 12 років роботи, ми спробували на практиці багато різних освітніх методик та інструментів. Наразі ми радо ділимося цим на відкритих та закритих, онлайн та офлайн семінарах. Якщо вам цікаво прийняти участь або запросити нас для внутрішньої роботи – наш контакт +38674098690. Вартість послуг – 600 грн/година.
1. Як діти вчаться та Як діти не вчаться (майже філософський тренінг за книгами Джона Холта, апологета анскулерства в світі).
Як страх, скука та розрізненість і безглуздість програми впливає на невдачі дітей в школі, та з яких факторів вона виникає? Яку шкоду може принести ефективний вчитель своїм учням? Навчання чи його підміна на пошук правильних відповідей будь-якою ціною? Як, перш за все, не нашкодити дітям? Коли переставити їх вчити? Розбір ідей автора 11 книжок щодо проблем школи та шляхів їх використання та невпинного дослідника дитинства. 4 години
2. Технологія практичного навчання Селестена Френе: маршрутний лист, майстерні, вільні тексти
Селестен Френе, як і Василь Сухомлинський теж був на війні та все життя керував школами. Розробив на практиці власну систему роботу у змішаних різновікових групах. Кажуть, що жоден клас Френе не схожий на інший – що в кожному класі відбувається щось своє. Несхожість та неповторваність класів Френе була однією з причин не сильно великої розповсюдженості на відміну від методу Монтессорі та, в меншому ступеню – Вальдорфського – менше чіткості та зрозумілості в процесі, який важко тиражувати. Основна ідея Френе, це школа-майстерня. І виховання через реальну працю, реальні продукти. На занятті потренуємося у використанні інструментів Френе, створимо власний маршрутний лист та пограємося у роботу з вільними текстами. 4 години
3. Освіта через дослідження: технологія навчання в міжнародних школах по всьому світу
Технологія навчання в міжнародних школах кардинально відрізняється від класичної в Україні, хоча НУШ і взяла дещо звідти. Система міжнародного бакалаврату була розроблена інститутом у Швейцарії для того, щоб ефективно вчити дітей дипломатів та глобальних бізнесменів викликам 21 століття в будь-якій точці світу. Включення внутрішньої мотивації, принципи конструктивізму, ґрунтовне планування досягнень учнів, крос предметна робота, вивчення тем, які є близькими дітям – все це є в школах IB та все це ми розглядаємо як теоретично, так і практично, через створення власного планувальника певного курсу за системою міжнародного бакалаврату. 7 годин
4. Демократія в школі: шкільний парламент, комітети, вільний вибір занять, планування і звітність
Як демократизувати школу: робочі інструменти, які допомагають включати внутрішню мотивацію учнів та піднімати їх рівень задоволення школою. Як не скотитись в анархію та забезпечити виконання поставлених планів. Переваги та недоліки демократичних шкіл для всіх учасників. Два різні табори демократичних шкіл у світі –Summerhill School та Sudbury Valley School, різниця між ними. Апробовані інструменти роботи, які використовуються в різних демократичних школах на власній 12річній практиці та інформації від колег. 4 години
5. Освіта через мистецтво: дослідження та активності (за курсами музею сучасного мистецтва в Нью-Йорку)
Все, що нас оточує може бути освітніми матеріалом, варто лише уважніше на нього подивитись. Цей семінар – про навчання та дослідження об’єктів в цілому. Звичайно, перш за все, про навчання через призму творів мистецтва. Різноманітні техніки, які можна використовувати на всіх заняттях, не лише з мистецтва. Практична робота зі створенням власних алгоритмів роботи з різними побутовими об’єктами та творами мистецтва. 4 години
6. Самерхіл – виховання свободою. Теорія і практика з досвіду 100річної демократичної школи
Детальне знайомство з процесами та принципами школи Самерхіл– найвідомішої та найстарішої демократичної школи в світі, та її засновника Александра Ніла. Дискусійно-практична робота, кому як підходять різні принципи та загалом система школи Самерхіл. 3 години
7. Перший рік вчительства. Практичні моменти організації робочихпроцесів для вчителів-початківців.
Розбір практичних рекомендацій від досвідчених вчителів в 4х сферах: простір, правила, поведінка та процес. Апробація інструментів, розробка власних на основі рекомендацій. Обговорення індивідуальних «лайфхаків» вчителя. 3 години
8. Василь Сухомлинський. Серце віддаю дітям. Практика роботи вчителя. Теорія та розбір інструментів
Неймовірна людина. Сільський вчитель, що пройшов війну, був одним з піонерів гуманістичної освіти в радянські часи, зміг написати 48 книг, 600 статей та 1500 оповідань та казок для дітей. Розбираємо погляди, концепції роботи та гуманістичні інструменти взаємодії вчителя з дітьми. 4 години
9. Гіпенрейтер. Спілкуватись з дитиною. Як? Розбір практичних інструментів взаємодії вчителя з дитиною
Активне слухання, Я-повідомлення, внутрішня мотивація, відповідальність, продуктивне спілкування з дитиною – цей психологічний семінар насичений практичними аспектами взаємодії дорослий-дитина. Ми розберемо та потренуємося у кожному з нюансів плідної співпраці під час щоденної роботи. 4 години
10. Виховання характеру в школі
Є точка зору, що впертість та наполегливість є більш важлива в житті, ніж талант та розум. Цей семінар – суміш позитивної психології та шкільної педагогіки. Які не когнітивні фактори впливають на успішність людини в житті? Яким чином створювати умови для розвитку характеру дітей в школі? Які інструменти виховання характеру можна використовувати щодня? Будемо напрацьовувати власні інструменти та техніки побудови уроків, щоб не тільки досягати навчальних цілей, а й розвивати характер дітей. 4 години
11. Джон Дьюї. Демократія та освіта, Досвід та освіта. Розбір концепції конструктивізму
Джон Дьюї – один із стовпів прогресивної освіти в світі. На ідеї конструктивізму працюють всі школи міжнародного бакалаврату в світі. Розбір течії прагматизму, яка базується на практиці, як критерії істини та сенсу. Ті, хто використовує метод проектів – послідовники Дьюї. Мережа шкіл Дальтон-план в США – теж наслідують його. Основою лінією його була ідея розкриття індивідуальних здібностей кожного через предметну продуктивну діяльність за інтересами, що забезпечує мотивацію та роботу над характером. Що ж ще вважав цінним та важливим в роботі школи цей визнаний майстер педагогіки, принципи організації навчання та розбір їх можливого втілення в кожному класі – на цьому семінарі. 4 години
12. Середовище та активності в освіті (Building as learning aid) Різноманітні практичні активності та інструменти для використання в класі
Як використовувати все, що нас оточує, всі предмети та явища, в освітній діяльності? Семінар по книзі індійського автора, в якого не було багато ресурсів, але який зміг зробити насичене освітнє середовища з підручних матеріалів. Що робити для збільшення інтересу дітей та їх задоволення від навчального процесу? Як зробити навчання більше прикладним та таким, яке можна торкнутися руками та проекспериментувати? Як інтегрувати різні цікаві для дітей теми в освітній діяльності? Розбір інструментів, обмін власним досвідом, щоб кожен взяв для себе важливі практичні інструменти, які можна впровадити в своєму класі. 4 години
13. Текос. Школа Щетініна (автор теорії занурень, в школі у якого діти закінчували загальноосвітню програмою в 10-11 років)
До того, як Щетінін став месією, і став вести за себою до світлого майбутнього, він був дуже харазиматичним педагогом, який зміг побудувати суперефективну систему шкільного навчання. Автор теорії занурення, коли протягом тривалого часу вивчається лише один предмет – за весь рік, а то й за декілька років. Автор багатьох педагогічних цікавинок, які підвищують ефективність засвоєння знань та вмінь в школі. На семінарі розбираємо та тренуємось у використанні інструментів, які зробили школу Щетініна наскільки ефективною. 4 години
14. Штайнер Освіта дитина. Розбір теоріі засновника вальдорфських шкіл
Засновник антропософії та вальдорфської педагогіки бачив світ інакше від нас. Вальдорфська педагогіка – цілісна освітня система, єдина з альтернативних має українську ліцензію. Що ж там всередині? Як все працює? Що можна використати кожному вчителю? Детальний розбір побудови навчального процесу. 3 години
15. Система “Школа-Парк” Милослава Балабана
Лінгвіст за освітою, Милослав Балабан створив власну унікальну шкільну систему. Основна лінія системи – рух від великої кількості несистемних знань до впорядкованої свідомої організації. В системі є маса цікавих практичних інструментів, які показують високі практичні результати знань та вмінь у дітей. В пост-радянському просторі немало альтернативних шкіл починали з системи Школа-Парк. Теоретичних розбір засад системи та практичних інструментів роботи з дітьми. 4 години
16. Діма Зіцер Азбука неформальної педагогіки. Майстерня розбору інструментів з великої методички
Теорія та обговорення практичних моментів використання різноманітних технік роботи з дітьми під час шкільного навчання. Які краще, коли, для кого, чим і ким – про все це буде відбуватись робота на семінарі. 4 години
17. Прогресивна педагогіка. Елізабет Пратт, школа Сіty and country, Нью-Йорк
Елізабет Пратт вважають піонером прогресивних шкіл, які є популярними в США. Школа, яку вона заснувала працює з 1914 року. Фундамент її поглядів лежить в такій нетривіальній речі, як будівельні блоки, які використовуються, як конструктор. Навчання ведеться через прикладну роботу дітей та практичні проекти – магазин, пошта, урбаністичне планування. Як же працюють дані інструменти та як вони використовуються під час заняття для дітей різного віку – семінар про це. 3 години
18. Алфі Кон. Прогресивна освіта, семінар по його книгам та виступам
Що таке прогресивна освіта, як вона може реалізовуватись в школі, що потрібно, а чого не потрібно робити для того, щоб діти ефективно вчилися – про це прихильник прогресивної освіти та дослідник написав багато книг. Семінар з дослідженням ідей Кона та обміну думками з приводу прогресивної освіти. 3 години
19. Кінотренінг: Історія Рона Кларка. Розбір вчительських інструментів
Теми, що підіймаються в фільмі: Контакт з дітьми. Емпатія. Субординація в колективі. Особисті кордони. Позиційне спілкування (підбудова знизу, зверху чи на рівних). Баланс роботи та особистого життя вчителя. Разом з фільмом – 3 години
20. Кінотренінг: Спільнота мертвих поетів. Розбір ролі вчителя та інструментів.
Розбір питань кордонів між адміністрацією школи, вчителями, дітьми та батьками. Хто на що має право? Сильний вчитель – це хорошо чи погано? Плюси і мінуси дисципліни. Конформність та нонконформізм – де індивідуально обране місце кожного вчителя на цій шкалі? Разом з фільмом – 3 години