Фактори формування сталих інтересів у дітей

З місяць тому, я приймав участь в першій конференції альтернативної освіти в рідному місті Нетішин Хмельницької області. На конференції, в основному, були представники монтесорі-педагогіки. Власне, з ними я і спілкувався. Конференція проходила в форматі open space (відкритий простір). Суть просто – заявляєш тему бесіди \ дискусії \ майстеркласу та вішаєш на дошку оголошень. Далі – ті, кого цікавлять твоя тема, записуються і одночасно проходить декілька круглих столів.

Тему, яку я заявив та ми групою розбирали була “Фактори пробудження сталого інтересу у дітей”. В процесі мозкового штурму та дискусії й численних інсайтів :-) , ми прийшли до наступних 7 факторів.

1. Показати можливості та не чіпати, коли дитина йде по шляху – не тянути  ще далі
2. Задоволення від процесу (має бути у дитини)
3. Дисципліна та допомога – взаємні зобовязання дорослого та дитини (без них будь-яке зачин спиниться на перших проблемах)
4. Мотивація – або ціль, або процес (ставити цілі перед цілеорієнтованими, або підтримувати задоволення від процесу у процесно-орієнтованих)
5. Підзарядка та пауза в разі затиків (зона росту та зона сили \ підзарядки Якова Хечта)
6. Тестовий період – щоб зрозуміти, моє чи не моє – декілька занять чи декілька годин
! 7. Куди можна рости – ВЗІРЕЦЬ – презентація можливостей

Додаткові нотатки:
1. Цікавість від інших – різноманіття можливостей – діти мають бачити, що відбувається та на якому рівні можна що робити
2. Має роль так само безоціночність та вільний вибір.

P.S. Що цікаво й мені сподобалось – під час роботи я (здається, вперше) використовував метод синектики (підвид пряма аналогія). Ми розбирали принципи й основи монтесорі-педагогіки, переносили це на проблему, що аналізується та знаходили відповіді на свої запитання. Кльово!

Запись опубликована в рубрике Uncategorized. Добавьте в закладки постоянную ссылку.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *